niedziela, 12 stycznia 2014

WALENTYNKOWA NIESPODZIANKA- TUTORIAL

Czerwona różyczka z serduszkiem na pewno będzie miłą niespodzianką dla kochanej i  kochającej osoby:)
Mam wiele pomysłów na takie milutkie prezenciki ale ten  mam nadzieje , że się spodoba i być może ktoś skorzysta z kursiku krok po kroku.
Do wykonania potrzebujemy następujące materiały:
  1. igła
  2. nici: czerwone i zielone
  3. drucik miękki- mój miał 15cm.
  4. wstążeczka czerwona- szer. 1 cm. dł -20-30 cm
  5. wstążeczka zielona -szer. 1 cm.  dł- około 30 cm
  6. wstążeczka zielona - szer 2 cm.  dł. 5 cm
  7. nożyczki
  8. świeczka



Najpierw ucinamy 2cm wstążeczki zielonej (szer 2 cm)- mamy kwadracik

 W środku każdego boku robimy nacięcie około 7 mm. 
Każde nacięcie wzmacniamy ostrożnie podgrzewąjąc nad płomieniem świeczki

 Następnie zszywamy łącząc boczki jak na zdjęciu

Tu już 4 płatki zszyte. 


Teraz drugi etap: robimy różyczkę z czerwonej wstążeczki umocowaną na druciku.

Najpierw rożek wstążeczki zaginamy, wychodzi trójkątny rożek , zszywamy go.

 Do kieszonki (rożka) wkładamy drucik.
 I owijamy tasiemkę wokół drucika kilka razy. Teraz zszywamy różyczkę przy podstawie,
 przekręcamy wstążeczkę- by teraz była lewa strona.
 Znowu kilka razy owijamy wkoło druciku, pamiętając by zszywać od czasu do czasu  przy podstawie.
 Przekręcamy wstążeczkę, tym razem mamy prawą stronę tasiemki i zwijamy dalej i przymocowujemy nicią
 Robimy jeszcze kilka powtórzeń przekręcania i nawijania wstążeczki 


 Na koniec można przymarszczyć wstążeczkę. Nie jest to konieczne ale by była większa i bardziej rozwinięta zrobiłam właśnie tak:
 Różyczkę dokładnie zszywamy i kończymy  czerwona nicią. 

Teraz  bierzemy wcześniej zrobioną czterolistną koniczynkę(?) . Do niej od strony wewnętrznej ( gdzie były zszycia przyszywamy wąską zieloną tasiemkę, całość koniczynki przymocowujemy do różyczki. Tasiemką o szer 1 cm owijamy drucik do długości 2,5 cm. ( u mnie). 
Przymocowujemy szpilką wstążeczkę by się nie rozwijała.


Trzeci etap- listek: wycinamy taka koronę z szerszej wstążeczki ,
 Opalamy nad płomieniem by się nie pruły nacięcia i przymarszczamy, by listki się rozłożyły

 Doszywamy delikatnie do wstążeczki która owijamy drucik
 Drucik pod listkiem owijamy jeszcze ok 2 cm , następnie ok cm niżej zwijamy drucik a końcówkę z podwójnym drucikiem owijamy do końca i ładnie zszywamy koniec łodyżki. Z reszty druciku wystającego wykonujemy serduszko:)

Serduszko owijamy od dołu. Gdy owiniemy całe , koniec wstążeczki przecięłam na pół, przypaliłam nad ogniem by się nie pruło i zrobiłam kokardkę.




Mam nadzieje , ze Wam się spodoba mój pomysł na malutką ale milutką niespodziankę. 

Kursik zrobiłam z myślą o konkursie u Ilonki:

KONKURS NA NAJLEPSZY TUTORIAL ZWIĄZANY Z WALENTYNKAMI u Ilonki,





Głosowanie 25-28 stycznia 2014r.

18 komentarzy:

  1. świetny pomysł! Nie lubię co prawda róż - wolę tulipany, ale ta mi się naprawdę podoba:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomyśle o tulipanach, może uda mi się coś na takie podobieństwo stworzyć???pozdrówka:)

      Usuń
  2. Podoba mi się, bo to taki niekonwencjonalny upominek, no i od serca, bo wykonany własnoręcznie. Bezcenny w ujęciu sentymentalnym :)
    Pozdrówki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ci się Marchewko podoba . Niby malutki ale zajęło mi to trochę czasu , zeby zrobić to co zaplanowałam:)

      Usuń
  3. Wygląda na łatwe do zrobienia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lidio , łatwe tylko trochę cierpliwości i chęci i gotowe. :)

      Usuń
  4. Piękny kursik ale mam wrażenie, że ja i tak bym nie umiała :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to tylko takie wrażenie jak się czyta ale jak się zacznie robić wszystko staje się jasne Miko:)

      Usuń
  5. Kazieńko ja myslałam,że to zdjęcie to jakieś z sieci;)))Normalnie super wygląda ta różyczka na tym nieba tle;))
    Wstążka to dla mnie trudny materiał do pracy,ale różyczka nie wygląda na trudną,a do tego to serduszko,no swietnie;))
    Dzięki za udział w konkursie;))
    papapa;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiesz Ilonko jak mnie ucieszył to, co napisałaś, dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  7. super tutorial ! :) normalnie cudo

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne dzięki za kursik - różyczka jak żywa:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kaziu prze,przepiękna ta róża i kursik taki bardzo "klarowny"-pewnie skorzystam;-))

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniała dekoracja i kursik:)Pozdrawiam serdecznie.papa

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna róża :) fajny kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy kursik, przejrzyście opracowany. Na pierwszy rzut oka myślałam, że róża jest z jakiejś masy plastycznej :-)

    OdpowiedzUsuń

Każde słowo tu zostawione jest dla mnie zaszczytem i sprawia mi radość.
Dziękuje serdecznie:)