środa, 26 sierpnia 2015

Makramowe kolczyki- zadanie 3

Kolczyki makramowe :) Jak je zobaczyłam postanowiłam, że kiedyś je zrobię. I nadszedł ten czas. Nie robiło mi sie łatwo  , chyba z powodu materiału jakiego użyłam .

 A jest to zwykły kordonek. W trakcie pierwszego już myslałam , że zostanie tylko jeden kolczyk. Jednak jak skończyłam go robić stwierdziłam, że nie mogę się poddać i zrobiłam drugi. Jest para . Węzeł żebrowy , tak to się chyba nazywa i zrobiłam je na wyzwanie 3 - nauki makramy. 
U Aishy  z bloga : sznurki i koraliki. Tam  znajdziemy zadania . To trzecie jest TU
Banerek:
Zadanie na sierpień

Moja praca jest mała i trudno mi pokazać te zeberka , czy falę. Zrobiłam zbliżenia i mam nadzieje , ze zobaczycie je:) Naważniejsze by Joasia zaliczyła zadanie. Joasiu uśmiecham się :)
Juz kolejne zdjecia, zapraszam do oglądania:




Mała rzecz a cieszy.
Dziekuję serdecznie  , że zaglądacie .
Dziekuję za wszystkie komentarze .
Pozdrawiam serdecznie


poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Kolorki u Danusi- Brzoskwiniowy sierpień




Wydawało mi sie , ze nie bede miała problemu ale jak chciałam sie "przymierzyć do roboty" zaczęło się.
Najpierw kolor, jaka właściwie ta brzoskwinia jest. Już wybrałam ale jeszcze zapytałam męża , on wybrał inaczej i tak zostało : Zobaczcie jaka jestem ugodowa:))))))
Zdjęcia brzydko mi powychodziły , aż tak ... dawno nie miałam. 
Najpierw zdjęcie kolorków , już zrobionego kolpleciku , brzoskwiń i nici, z których zrezygnowałam . 


Ten komplecik : bransoletka i kolczyki zrobiłam z Aidy 15 wg wzoru z jakiej strony rosyjskiej, 
Ilośc słupków robiłam według własnego uznania. 

Wracam do tematu. Danusia  na swoim blogu tu , pewnie większość z Was wie, że Nasza Kochana Danutka  co miesiac przygotowuje cykliczną zabawę w kolorki. W sierpniu - kolorek brzoskwini - zabawa w kolor sierpniowy TU
a banerek :

Kolor taki lubię i kuchnia w takim kolorze by mi pasowała. 
Jezeli chodzi o odzierz , pewnie bluzka w takim kolorze by się przydała. Nie wiem czy coś mam w szafie, chyba jedna cieńką koszulkę do spania.
Co do drugiej części tej zabawy nie wiem czy zrobię. Czasami z dziewczynkami przygotowujemy jedzonko bardzo dekoracyjnie ale gorzej ze zdjęciami. Zawsze po fakcie mi sie przypomni i tyle.

Nie wiem co się dzieje ale jakoś ciężko mi przychodzi pisanie postów , tak chyba jeszcze nie było.

A teraz zdjęcia kompleciku. Wzorek jest fajny i w rzeczywistości wygląda lepiej niż na zdjęciach .  Nie są to rzeczywiste kolorki więc zdjęć kilka , w plenerze również:









Pozdrawiam cieputko :)




sobota, 22 sierpnia 2015

Gwiazdeczki - kolejne i zadanie frywolitkowe- 17

Gwiazdeczki ale to te , które kojarzą nam sie z pogodnym letnim niebem a nie ze Świetami Bożego Narodzenia:)
Dojechały do Właścicielek więc mogę je pokazać. Pwiem szczerze, że podobają mi sie bardzo i myśle , że  wykonanie ich spełnia kryteria zadania frywolitkowego - 17. Przede wszystkim kółeczka split rings. A tu ich wiele.
Gwiazdeczka składa sie z z 60 kółeczek, zero łuczków . Kółeczka z pikotkami :5-5-5-5. A kóeczek split rings jest ponad połowa to znaczy 37.  Nici - atłasek więc cieniutkie. Wzorek Lene Bjorn Nie robiłam łańcuszka w którym mowa w zadaniu ale mam nadzieję, że zadanie dziewczyny mi zaliczą. 

Zadanie TU , tym razem u Reni ,
jeszcze banerek:

Zrobiłam 3 gwiazdki tym wzorem ale obfociłam dwie i już dalesze fotki:




Bardzo, bardzo dziękuję, że zaglądacie , dziekuję , że komentujecie. Powoli nadrabiam zaległości ale ciągle mało czasu. Nie wiem czy coś z organizacją gorzej w miarę dodawanych latek???? czy co?
Pozdrawiam i miłego weekendu Wszystkim życzę:)

czwartek, 13 sierpnia 2015

Spadające gwiazdy.!!!!!

Czy oglądałyście niebo poprzedniej nocy  czyli z 12 na 13 sierpnia?
Ja oglądałam z dziewczynkami , z Wiki i Julią. Wiecie jak to fajnie oglądać niebo z dzieciakami , widzi się wiecej niż faktycznie jest. A spadajacych gwiazd też było dużo  i...... jedną złapałam:)))))

Tak , dla upamiętnienia tej nocy zaczęłam robić gwiazdke , wydawało mi się wyjątkową. I chciałam zrobić ją bezbłędnie bez wiązania , wrabiania nici. Nawinęłam na czółenka odpowiednio dużo nici żeby wystarczyło. Ale jak sie chce zrobić coś najlepiej to wychodzi zupełnie inaczej. 
Nici Aida 30 ecru. Uwielbiam robić cieniutkimi nicmi a Aida chyba ma chyba najpiekniejszą strukture. Szkoda, że taka droga.
Wzór   pochodzi z książki Lene Bjorn

Niestety pomyliłam się , a jak się zorientowałam już za późno było na rozplątywanie supełków. Łatwiej by było wyciąć. No cóż , stwierdziłam że wyciać zawsze mogę  więc robiłam dalej. Zrobiłam , nie jestem zadowolona ale po nocy pełnej spadających gwiazd traktuję ją , że tę złapałam  z dużej wysokości spadała więc mogła sie nieco obić czy sfatygować, prawda? 
Tak wyszła , zobaczcie:)

Sesja ogródkowa:)








U mnie nadal bez opadów, trawa szkoda mówić:(

Dziękuję moje Kochane za miłe komentarze , cieszą bardzo i zachęcaja do dalszj pracy. 

środa, 12 sierpnia 2015

serwetka kolejna , mała -3


Wpadam na chwilę bo jeszcze mam ogórki do zrobienia a ja już się gotuję . Takie mamy lato. Słyszę niedaleko a może daleko   grzmoty , pewnie tam pada a u mnie cicho bez wiatru , upał , od czasu do czasu schładzam się pod zimnym prysznicem ale i tak pot cieknie .

Zobaczyłam na FB zdjęcie takiej serwetki i zrobiłam ,prawie  wszystko na trzy. Czyli kółeczka i łuczki z pikotkami a miedzy nimi po 3 słupki. Ta serwetka składa sie z dwóch rzędów. Pierwszy rząd to kwiatek w środku z 10 płatkami. A drugi rząd to pół kwiatka x10. Każdy ten element robiony osobno  w taki sposób że zaczynałam od środka i tu  to prawie, bo pierwsze kółeczko to po 2 półsłupki miedzy 5 pikotkami. Gdy robiłam drugi  taki element  od razu starałam sie wrobić końcówkę z pierwszego Nici Ariadna Muza 30 tex. x4, 100g/830m. Średnica  15 cm




Słoneczka ale mniejszych temperatur i troche wody wszystkim życzę:)

poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Serwetka - mała 2

Witajcie Kochani!!!! Upał pewnie prawie u wszystkich więc jak trudno być na patelni chociaż w murach wiecie. Bo w cieniu jeszcze trudniej:))) Ale w końcu lato i takie prawdziwe na maxa to  nie bedę narzekała. Najgorsze to to, że sucho a wodę trzeba oszczędzać:)
W międzyczasie powstała kolejna serwetka . Tu pokazywałam serwetkę z serii małe . Ta z tych samych nici- Ariadna Muza  ecru średnica 24 cm.  Wzór nieco zmieniłam. Tamta była bardzo gęsta , zanim wyprasowałam falowała sie bardzo. Ta też nieco się falowała i mogłabym zrobić jeszcze jedna próbę i nieco zmienić. Fakt, że wyglada nieźle . Również zdjecie na samym końcu z tą poprzednią serwetką







Pozdrawiam serdecznie


poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Gwiazdka dla Moniki.

Witajcie Kochani!
Monika słuchy chodzą o Niej  jako, że jest bujajaca w obłokach bo jej blog to Monika na hamaku
Jej blog ma 2 lata i ztej okazji Monika zrobiła Candy z wirtualnym prezentem dla Niej.
Jeżeli ktoś jeszcze o tym nie wie niech zajrzy na Jej blog, powyżej są kierujace linki.

Ja przygotowałam dla Moniki gwiazdkę taką wyjatkową bo jak ona tak buja w obłokoach to pewnie czegoś szuka . A czego szukać na niebie i wśród obłoków? Tak tak myślicie tak jak ja , właśnie gwiazdki. 
Tę gwiazdkę zrobiłam specjalnie dla Ciebie Moniko :) 
Jest to moja taka pierwsza gwiazdka. Mi sie wydaje, że ma wyjatkową urodę i na pewno zrobię ich wiecej bo mi sie szczególnie podoba:) A Wam?
Kolor ecru, nici Muza 20. Jeszcze cieplutka , właśnie ją skończyłam.
Zrobiłam zdjeć ponad 50 i wyobraźcie sobie , że wszystkie mi się spodobały. Nie wiedziałam , którego nie pokazywać i udało mi się część wyeliminować ale i tak jest dużo. Sesja w moim ogródku na roślinkach, kwiatach obecnie kwitnących chociaż jakoś teraz już mało.... ale również jak to napisała na fb Dorotka , ta od kota 
" Kazia on the sky" .
No to zaczynamy!!!!!!

Aha  a gdzie banerek do Moniki? ,oooo... już jest. 
Moje candy Etap I

I kolejne zdjecia:
















Hehehehehehe , uśmiałam się jak spojrzałam ile zdjec z jedną gwiazdką. Ale co tam , chyba jestem jakaś niezdecydowana, no trudno:))))
Pozdrawiam serdecznie i miłego tygodnia życzę. 

wzór pochodzi z Książki Lene Bjorn - 24 Snowflakes in Tatting ( gwiazdka The Ninth Day of December