czwartek, 15 stycznia 2015

Kamień i frywolitka . Naszyjniki.


Doczekał się kamyczek ubranka. 
Dzięki pomysłom blogowych koleżankom : Justyny i Reni i ich wspólnej nauce FRYWOLITKI powstają niektóre robótki. Chociaż mam już jaieś plany po przeczytaniu nowego zadania czy chcesz czy nie myślisz i robisz:)
Ja tym razem ubrałam dwa kamyczki.
 Nici Ariadna Ada 30, ecru 
Pierwszy z nich to ten:) 



 



Zdjeć niestety dużo bo chciałam uzyskać najbliższe podobieństwo. 
Ciężko pokazać rzeczywisty obraz:))
Drugi kamyk( pomarańczowy koral od Ani -wygrana w rozdawajce-tu ) podobnie ale trochę inaczej i robiłam ubranko.
I tu pokażę początek robótki:)
łańcuszek to oczka "kółeczka gesiego", "oczka dwrócone" czy "split rings". Kursik TU.
 Od wewnątrz. 
 A tu już skończony. Znowu kilka zdjeć:)







Naszyjniki zrobiłam z myślą o zadaniu nr 10

zadanie nr 10
Dziekuję baaaarrrdddzzzoooo za wszystkie komentarze pod poprzednimi postami . Dziękuję, że Jesteście i zaglądacie. 
Pozdrawiam serdecznie.

wtorek, 13 stycznia 2015

Naszyjnik ecru.

Witajcie !!!
Ciekawa jestem czy macie jakieś postanowienia Noworoczne i czy już są jakieś pierwsze kroki. 
Ja postanowiłam , że będe trochę bardziej dbała o swoje zdrowie więc o kondycję przede wszystkim. Trochę coś w tym kierunki poczyniłam ale koniecznie musze chociaż godzinę dziennie poświecić gimnastyce. Jakiejkolwiek!!!! Rower, basen, spacer, biegi, marsz.... Na razie pogoda nie nastraja ale słoneczko dziś tak świeciło, że czułam wiosnę. Może ten wiatr psuł nastrój :)))
Ale oprócz postanowień wciąż uwielbiam koronkę frywolitkową i dalej coś supłam. 
Właśnie skończyłam robić naszyjnik na zamówienie. 
Juz podobny naszyjnik w kolorze rudym robiłam i pokazywałam TU.




 Dodatek do zamówienia to Dziesiątek różańca. 
Dziś słoneczko świeciło więc kilka zdjeć w ogródku:)
Pozdrawiam cieplutko:)
P.S.
Nie znam linku do strony wzoru naszyjnika. Znalazłam go u Justyny
Początkującym trochę podpowiem. Jest to  praca na dwa czółenka. Koraliki nie nawlekam wcześniej tylko są umieszczane na dłużym pikotku i chwilowo blokowane spinaczem. 
Najpierw  kółeczko 7 słupków i pikotek z koralikiem i 4 słupków(7-4). Drugim czółenkiem  7 słupków ( tu można zamocować od razu coś do zapinania naszyjnika czy bransoletki), 4 słupki pikotek do połączenia z kolejnym kółeczkiem i 3 słupki. Następnie pierwszym czółenkiem łuczek z 4 słupków . Znowu drugim czółenkiem robimy kółeczko 3-8-3. Znowu drugim czółenkiem łuczek.
Jedną część (np. górną) kółeczek robimy czółenkiem-1 a łuczki czółenkiem-2. Drugą część ( dolną) kółeczka - czółenkiem -2 a łuczki czółenkiem-1. 
Nie wiem czy dostatecznie wyjaśniłam ale w razie problemów możecie pytać:)
kazia

czwartek, 8 stycznia 2015

Serce dzwonka - frywolitkowe.

Dziś bardzo krótko i na temat:) 
Serce do dzwoneczków może zrobić na  różne sposoby.Można zawiesić koralik duży, lub małą bombeczkę ale frywolitkowe serduszko wygląda ładnie. Teresa zmobilizowała mnie żebym zrobiła malutki kursik . może komuś się jeszcze przyda. Ale chciałam Wam powiedzieć , że Teresa jest bardzo zdolną dziewczyną , piękne hafty krzyżykowe wychodzą spod Jej paluszków. Ostatnio zaczęła supełki robić czółenkami i świetnie Jej idzie. 
Cieszę sie, że poznałam Teresę , bo od Niej dowiedziałam sie , że korzystała z moich kursików i pomogły Jej poznać tajniki tej koronki. Cieszę się, że moja praca, kursiki są pomocne.
A teraz już na temat. 

Serce dzwonka robię dwoma czółenkami i od początku do końca , moge powiedzieć, że to jest jeden rządek.
Nie zrobiłam zdjć , gdy robiłam go. Miałam taki zamiar ale tylko początek utrwaliłam a później już zapomniałam. Pamieć dobra ale krótka:)))

Narysowałam, najpierw kolejność: 

Szczegółowy opis:
Zaczynamy od kółeczka : 3 słupki, pikotek 6 słupków, pikotek, 3 słupki i zamykamy kółeczko
Teraz bardzo krótki łuczek- 2 słupki. Uwaga: jako piersze zrobić bardzo mały pikotek by na końcu łatwo połączyć te część ( z ostatnim oczkiem)
W taki sposó robimy kolejne 3 kółeczka- płatki kwiatuszka. Łuczek łączymy z tym pikotkiem , o którym napisałam w uwadze.
Piąte kółeczko robimy z oczkami odwróconymi by znaleźć sie w punkcie między piątym a szóstym ( 1 kółeczkiem drugiego kwiatka)- rys. powyżej.
Pierwszy - ( na rys.6) płatek drugiego kwiatka też robimy oczkami odwróconymi ("kółeczka gęsiego"-kursik TU), by obie nitki tym razem znalazły sie w środku drugiego kwiatka. Kolejne kółeczka jednym czółenkiem i zamykane w środku.
 Identycznie robimy te drugą cześć tylko łączymy z pierszym kwiatuszkiem z pikotkami pomiędzy 6 słupkami. W miedzyczasie mozna włożyć coś do środka czy wate ubitą w kuleczke , czy kawałek papieru z ręczmnika w kuleczkę...lu zostawić puste.
Zamkniecie ostatniego kółeczka  i malutki łuczek (2 słupki) łączymy żeby ładnie wykończyc środeczek i od razu robimy łańcusze, żeby kuleczka dyndała. Łańcuszek robię tylko oczka lewe wtedy robi sie taka ładna sprężynka . Odpowiednią długość łańcuszka robimy. Ja zostawiłam jedną nić dłuższa żeby z niej zrobić pętelne do zawiedzania dzwonka. Wiązania wszystkie ukrywam w środeczku dzwonka. 
Jeszcze schemat. Nie jest piekny ale tak na szybko , mam nadzieje,że czytelny:)


Jeżeli macie trudnosci z oczkami lewymi można po prostu zrobić dwa kwiatuszki 5-płatkowe. Oczywiście robiąc drugo od razu łączyć go z pikotkami pierwszego kwiatka.A później dorobić łańcuszek.
Bardzo krótko nie wyszło ale mam nadzieje, ze wybaczycie:)
Pozdrawiam serdecznie:)

wtorek, 6 stycznia 2015

Dzwoneczek- niebieski

Witajcie Kochani , jeszcze nie mogę sie pozbierać , coś robię ale brakuje czasu na fotki i przygotowanie , zmniejszanie. 
W tym miesiącu u Danusi w "Cyklicznych Kolorach" króluje NIEBIESKI.
W poprzednich dwóch kolorkach nie dałam rady :(
Ale tym razem Wiki, moja wnusia wymyśliła mi pracę. Ale nie myślcie, że tylko mnie zaangażowała, Ona swój wkład miała również i nawet baaardzo duży.
Ale po kolei. Najpierw o NIEBIESKIM.

Skojarzenia, niebo, morze, Ale najbardziej jednak Wszechświat - ogromny, tajemniczy , cudowny.
W szafie mam trochę niebieskich ciuszków. Na pewno dżinsów kilka par ale również bluzki w tym kolorze lubię bo jest mi w nich do twarzy, powiem nieskromnie ładnie, bo ładnemu.... :))) hihihihi
W sukienkach chodzę rzadko ale też trafiały się i granatowe i ciemno- niebieskie i chabrowe i te jasniejsze wpadające delikatnie w szarości. 
Pomysł , jak już napisałam podsunęła mi Wiki. Przyszła z nagą lalką i powiedziała żebyśmy ją ubrały i może ją ochrzcimy. Damy jej imię "Dzwoneczek".
Miałam koronkę niebieską , kształt sukienki powdpowiedziała wnusia : długa , przy ciele i ramiączko na jednym ramieniu .
Nawet dobrze nie skroiłam jak Wiki zabrała koronkę i wzięła się za szycie . Nie będę pokazywała szwów , nie widać i jest pięknie. Nie mogłam nic wykańczać , tak ma być. Ja miałam zająć się tylko dodatkiem- dzwoneczkiem . 
Zobaczcie jak wygląda laleczka-Dzwoneczek w pełnej krasie:

i to na styczniowe wyzwanie cykliczne u Danusi:

Nie zrobiłam zdjęć jak Wiki szyła, a szkoda:( 
Ale za to pokażę jak zrobiłam ten dodatek. 

Zaczynałam od kwiatuszka 7-płatkowego. Do tego potrzebujemy jednego czółenka.

Drugi rzad to czterolistne koniczynki(?) Teraz najlepiej robić dwoma czółenkami . 
Zaczynamy od kółeczka , z :
7 słupków , pikotek, 7 słupków i zamykamy kółeczko. łuczek z pikotkiem w środku a po jego obu stronach po 7 słupków. 
Teraz dwa identyczne kółeczka, z tym , że pierwsze zamiast pikotka dołączamy do pierwszego kółeczka a drugie będzie na razie luźno. Następną koniczynkę robimy identyczną a kolejne z mniejszą ilością słupów. Zamiast 7 robimy 6 słupków.  
Kolejny, ostatni łuczek robimy wciąż tym samym czółenkiem i środek łuczka łączymy z kwiatkiem. 
 Między pikotkami tego łuczka zrobiłam po 3 słupki.
Teraz kółeczko dokładnie jak poprzednią strona.
 łuczek po 6 słupków, w środku pikotek.
 A teraz 2 kółeczka, po 6 słupków po obu stronach łączenia . 
Drugie  kółeczko do kolejnego środka.
 Po skończeniu ostatniego, czwartego listka koniczynki zmieniamy czółenko. Drugim czółenkiem robimy łuczek z 5 pikotkami. Między nimi po 3 słupki. 

 I wracamy do poprzedniego czółenka i robimy kółeczko.
I znowu od początku tylko łuczki zamiast pikotki łączymy z poprzednimi pikotkami w łuczkach.
Opisałam szczegółowo by osoby, które zaczynają przygodę z czółenkami nie miały problemu zrobić taki dzwoneczek.
 Kolejność pracy w I i II rzędzie.
 I ilość słupków na zdjeciu. SCHEMAT :)

Widzę , że trochę mało czytelne te cyferki ale jak będzie prblem zrobię kolejne zdjęcie.
Trzeci rząd  z pikotkami brzegowymi łączyłam kółeczka (7 słupków, pikotek 7 słupków). Między kółeczkami łuczek (4 słupki, pikotek ,4 słupki) . Brzegowe kółeczko nie ma łuczka tylko jest kolejne kółeczko do pierszej pikotki kolejnego łuczka.
Serce dzwonka też frywolitkowe ale już chyba zbyt dużo cyferek więc nie będę już Was zanudzać.
Mam nadzieję, że post nadaje sie do Cyklicznych kolorków i już wrzucam żabce na pożarcie .
Może komuś się spodoba dzwoneczek i  przyda sie opis :)
Pozdrawiam serdecznie!
Dzwoneczek zrobiłam z nici , jakie miałam w domowych zapasach. To jasno niebieski kordonek , grubość 10. Dzwonek ma falowania, które można ładnie ułożyć i , podobają mi sie takie ranciki. Długość (wysokość) dzwonka 6,5 cm. 

środa, 31 grudnia 2014

Podziękowania i życzenia:)


Witajcie Kochani!!!
Dziękuję serdecznie za życzenia:)
Okres Świąteczny dla mnie i mojej rodziny bardziej świąteczny niż to widać w kalendarzu. A dlaczego? Bo w międzyczasie moje urodziny były , męża imieniny - wczoraj były a dziś? Dziś Sylwester i urodziny mojego syna:) Od razu wracają wspomnienia kiedy przed laty spędziliśmy razem noc Sylwestrową:)

Właściwie nie razem, bo kiedyś rozdzielali mamę i dzidziusia . :(((
Ten post miał być tylko z podziekowaniami dla Was za życzenia świąteczne w komentarzach i na kartkach świątecznych. Jakie to miłe!!!!

Najpierw od Danusi oprócz kartki, życzeń otrzymałam ślicznego aniołka i z zimnej porcelany dzwoneczki i gwiazdeczkę. Oczywiście były cukierasy ale zżarłyśmy zanim zrobiłam zdjecie. Tylko jeden zdążył( hihihihi) , my : ja , Wiki i Julia, łakomczuchy:)




Dziękuję Kochana Danutko!!!!
Dziękuję Janeczce, Ani  . 
Oto kartki które do mnie dotarły:) Bardzo cieszą .


A to moja nieduża ale żywa , pachnąca c hoinka. Są na niej moje frywolitkowe koroneczki, Danusi zimna porcelana  i qulling od Ilonki




Ten rok był dla mnie był dość dobry. Było trochę trudności , smutnych wiadomości ale były miłe chwile. 

Stary Rok mija, lecz marzenia zostają... Niech one się Tobie (Wam) wszystkie spełniają. I z Nowym Rokiem, niech los Ci (Wam) się odmieni, a ogród życia się zazieleni!!!!!
gify noworoczne