środa, 26 lutego 2014

Druty dla początkujących- 2 oczka razem

Dwa oczka razem, czy zamykanie oczek można robić na kilka sposobów a często jest to uzależnione od strony robótki  prawa czy lewa strona.Np. prawy rękaw czy prawy bok sweterka będzie robiony nieco inaczej niż lewy.
Najpierw mój wzornik zrobiony na ten cel by rozjaśnić problem. Robiłam tę próbkę wraz z ażurkiem by robótka mi się nie zwężała.
Często w robótkach ażurowych mamy również 2 czy 3 oczka razem ale gdy zakańczamy robótkę  musimy zamykać oczka.
A teraz szczegółowo: Na zdjęciu poniżej widzimy  oczka prawe część z nich dochodzi jakby do granicy oczek , które idą w innym kierunku ( tu w prawo).
Wykonanie: prawym drutem wkłuwamy się od tyłu przez dwa oczka, 

przeciągamy nitkę 

 i spuszczamy oczka z lewego drutu. Tu widać 1 oczko przekręcone.
Filmik dla ułatwienia:


Tu wygląda trochę inaczej ale zrobione bardzo podobnie tylko jedno oczko dalej. Albo można wykonać w ten sposób, że ostatnie oczko " graniczne (prawym warkoczyku , który skierowany jest skośnie w kierunku lewym) zdejmujemy na drugi (prawy drut). Wkłuwając się od przodu w to oczko  przenieść  go na prawy drut. Nitka idzie od tyłu robótki i przerabiamy następne oczko na prawo.  Lewym drutem wkłuć zdjęte oczko ( czyli przedostatnie na prawym drucie) i przeciągnąć go przez przerobione oczko.


 Teraz kierunek oczek (pas prawych) jest odwrotny niż powyżej. 
Wykonanie: Prawym drutem wkłuć się od przodu przez dwa oczka,

przeciągnąć nitkę , oczka spuścić z drutu.

Filmik
Zdjęcia i filmy wykonywałam sama , brakowało mi rak do podtrzymania i wyszło jak wyszło. Mam nadzieje , ze komuś się przyda.
Dziękuję serdecznie za miłe komentarze pod poprzednimi postami, oraz wielkie dzięki, że zaglądacie. Cieszę się , że przybywa obserwatorów. Jest mi ogromnie miło. Witam wszystkich i mam nadzieje, ze będziecie ze mną baaardzo długo. Pozdrawiam wszystkich serdecznie! I miłego dziergania:) 



2 komentarze:

Każde słowo tu zostawione jest dla mnie zaszczytem i sprawia mi radość.
Dziękuje serdecznie:)